Qoola Qvinnor 3/9 2015

Packade väskan igår innan jag gick och lade mig. Denna natt hade jag inte så varmt på mitt rum för Susanne gav mig tipset att stoppa ett annat kort i kortläsaren då jag lämnade rummet. ICA kortet fungerade lika bra som nyckelkortet. Synd att jag inte kom på det tidigare.

Gick ner och knackade på Annas dörr hon var redan vaken. Vi gick ner till receptionen. Där fick vi frukost i en påse för frukost matsalen har inte öppet så tidigt på morgonen. Lastade in vårat bagage i bussen. Bussen lämnade Opatija klockan sex för att hämta upp turister på ett annat hotell. Under bussturen fick vi guidning av Scandjetsguide. Vi passade även på att äta var maten i frukostpåsen.

Då vi kom fram till flygplatsen lämnade vi in vårat bagage. Köpte sedan fika som vi åt på uteplatsen på bilden nedan. Där slog vi oss ner vid ett bord där det satt en svenska som skulle åka hem och hälsa på sina söner.

Uteserveringen på Rijekas flygplats

Stol på väg till taxfreeshopen

WP_20150903_08_11_31_Pro

I taxfreeshopen handlade jag honungslikör till Uffe. Sedan gick jag på planet. Det var inte så många på flygplanet hem så jag hade tre säten alldeles för mig själv. Drack ett glas vitt vin och slappade på flyget. Det var klart väder då vi flög in över Sverige. Det var jätte fint att se Falsterbo kanalen, Malmö, Helsingborg, Kulla – och Bjärehalvön. Då flyget tagit mark och höll på att taxa in till terminalen sa kapten att de som ska till Ängelholm kunde sitta kvar. Hade aldrig tänkt på att flyget landade i Ängelholm på vägen ner till Rijeka. Jag hade ju boka flygbuss och tåg.

Jag åkte flygbuss tillsammans med Anna till Göteborg . Vi han äta på en engelsk pub i Nordstan innan vi tog tåget mot Malmö. Vi såg många regnbågar vi flög in mot Landvetter, då vi satt på flygbussen och vi såg även regnbågar från tåget.  Jag kramade om Anna och tackade för en trevlig resa då jag kom till Knutpunkten i Helsingborg.

Tack Siv, Gunnel, Jini Sofia och alla Qoola kvinnor för härliga inspirerande dagar i Kroatien.

qoolaqvinnor.se

2 reaktion på “Qoola Qvinnor 3/9 2015

1. semmester.se Inläggsförfattare

Tack själv för att du bjudit in så många drivande kvinnor från Balkan till Qoola Qvinnors företagsmässa i Opatija.