Qoola Qvinnors framgångsresa till Kroatien 31/8 2015

Efter frukost som bestod av bröd och vanligt pålägg fanns det gott om fika bröd och pannkakor. Sedan var det dags för välkomst och informtionsmöte på Hotel Royals Terrass.

 

qoola qvinnor välkomstmöte hotell Royal

Trotts att det fanns parasoller blev det en varm föreställning. Siv Thuresdotter som startade Qoola Qvinnor gick igenom informtion om de dagar som vi ska vara i Kroatien. Sedan presenterades alla veckans föreläsare. Siv har bokat två konferensrum. I rum 1 kommer det att vara föreläsningar för företagare och i rum 2 hälsa och personlig utveckling.

Första föreläsare var Kristina Bähr om ”Vad är hjärnan vid konflikter”. Hon berättade hur lätt det är att reagera på reflex och att hormoner som styr oss. Hennes företag heter Exist Nu AB och har hemsida.

Kristina Bähr

 

http://www.exist.se/

 

Brita Hahne från Smpl Organiserad enkelhet ”Så fick jag min drömkund IKEA”. Hon berättade om hur hon mailade till IKEA och en IKEA anställd vidare befordrade mailet till en annan IKEA anställd. På det sättet kom Brita in som föreläsare på IKEA om ordning och reda.

 

WP_20150831_11_23_36_Pro

http://smpl.nu/

Lunchen var försenad så jag passade på att gå en promenad längs strandpromenaden som kallas i Opatija kallas Lungomare. Eftersom det var varmt i luften kändes havsvattnet svalkande.

WP_20150831_12_20_52_Pro

 

 

Då vi ätit av middagsbuffén var det dag att lyssna på Karin Sensson från House of Sales Sweden. Hon föreläste om hur man säljer B2B. Tyvärr fick jag ingen bra bild på henne. Hon gav bland annat tips på vad kunden inte vill höra och hur man kommer förbi hinder som till exempel receptionister så att man får tag i rätt person.

WP_20150831_13_32_17_Pro

 

http://www.houseofsales.se/

Sista programpunkten i rum 1 var Round table i diskussionsgrupper. Tyvärr klarar inte bloggen av att ladda upp filmen vid upprvärmingen inför Round Table då filen är för stor för bloggen så jag får delar filen med Youtube.

Det fanns sex olika ämnena att välja på. Jag valde att diskutera företagsblogg ”Hur gör jag det framgångsrikt”. Anna Nilsson ledde gruppen.

Sedan testade jag Yoga med Lill-Ann Kléen från Hälsohörnan hela dig. När Lill-Ann inte är på QQ så håller hon i kurser i yoga, mindfullness och skrattkurser i Göteborgs trakten. Jag hade aldrig testat yoga tidigare. Jag kommer säkert i framtiden att testa Yoga.

http://www.halsohornan.info/

 

Sedan var det dax för att klä om sig för Qoola Qvinnors Cocktail Party på Hotel Royal. Det bjöd på Kanapéer och champagne. Siv visade att hon förutom att vare en fantastisk konferencier så har hon en fantasktisk sångröst. Lyssna på Siv och Anita Milding vid flygeln.

 

Sedan gick vi ut för fotografering av alla Qoola Qvinnor. Jag har förresten glömt att berätta att Qoola Qvinnor har en helt fantastisk fotograf med sig. Fotografen heter Jini Sofia Lee.

Sedan var det dags för att gå till Ingalill Tejders som äger Doris Design för att prova ut kläder till morgondagens mannekänguppvisning. Jag började med att prova röda kläder för då jag kommer in i klädaffärer så säger det att jag klär i rött. De röda kläderna var för stora för mig så det blev en lila T-shirt med fjärillar och till det en lila sjal med hjärta.

klädprovning Doris Design Ingalill Tejder

 

http://www.doris-design.se/

Sedan gick jag och Anna och åt glass. De har god glass smakar som italiensk. Sedan gick vi in i en juvelerare butik. Jag köpte berlocker till barnbarnen. Jag valde berlock med en historia från Opaija regionen. För länge sedan då turkarna ockuperat regionen så kom venetianarna med masker. Turkarna trodde venetianarna var onda så turkarna tog till flykten utan kamp.

 

berlock från Opatija

Sedan köpte jag badsalt i en annan butik. Anna köpte skogshonung i den butiken. Vi var även inne i en väskbutik innan vi gick till hotellet. Anna gick och lade sig. Jag drack på hotellet uppe vid stora vägen.

 

http://qoolaqvinnor.se/

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.