Besök hos advokaten 211015

När vi ätit frukost lämnade vi nycklarna kvar på bordet i lägenheten. Sedan körde vi till Avenida Diego Ramires Pastor 297. Där mötte våran mäklare Bruce upp oss. Vi åkte med honom till hans kontor nere vid Toro de Oro. Där träffade vi våran advokat. I Spanien sköter inte mäklaren papperna till överlåtelsen utan det gör säljarens och köparens advokater. Jag fick hos advokaten svar på mina frågor. Det blir säkert fler resor innan det här blir klart.

Sedan körde Bruce oss tillbaka till Torrevieja. Vi fikade på ett Café uppe i Santa Pola. Till kaffet åt vi belgiska våfflor.

Där efter åkte vi till Alicantes flygplats. Körde in i fel parkeringshus. Det kostade 0,70 Euro att komma ut. Sedan hittade vi rätt parkeringshus. Det gick inte att tanka ute på flygplatsen så de kommer väl att dra lite pengar på kontot för att fylla upp tanken på bilen.

Vi var i god tid på flygplatsen. Incheckningsdiskarna hade inte öppnat. Det flöt på bra genom säkerhetskontrollen. Vi tog en öl innan det var dags att gå till gaten.

ölglas på Alicante flygplats

Det var lite konstigt det fanns A,B och C på våra boardingkort. Vi hade C. Det var många som inte förstått att det fanns olika köer beroende på bokstav på  boardingkortet.

Till sist kom vi på 16.35 planet mot Köpenhamn. Vi åkte med Norwegian och planet var en Boing 737. Planet lyfte 20 minuter försenat. Vi fick kyckling ombord på planet. Det hade vi beställt hemifrån när vi bokade. Skönt att få ta av sig munskyddet. Det tog lite tid innan vi fick vårat bagage för att det var tre flygplan som skulle lägga bagage på samma band.

Vi missade 21.05 tåget så vi tog 21.45 tåget mot Helsingborg. Där hann vi precis med 10:ans buss. Den går uppe från biblioteket uppe vid stadsparken. I Örkelljunga bytte vi till buss 521 mot Markaryd. Då vi gick av i Kilhult så kom  det en störtskur. Tur att vi bor mittemot busshållplatsen.

Det blev till att koka Zoegas kaffe och bre en knäckebröd smörgås innan vi gick och lade oss. Klockan hade då passerat midnatt. De blir härligt att lägga sig efter en härlig semester.