Buckingham Palace 221125

Uffe körde oss ner till Hyllie station. Därifrån tog vi tåget till Kastrups flygplats. Vi åt frukost efter att vi checkat in. Jag åt munkar för jag hade ätit frukost hemma med Uffe

Landningen på Gatwicks flygplats i London gick bra. Vi tog efter lite irrande om kring på flygplatsen Tåget in till London. Där vi sedan bytte till tunnelbana och gick av på tunnelbanestationen Towern. Bland de första av byggnaderna som vi såg var EY. Frida Kristinas dotter jobbar på EY i Sverige. Jag har förresten glömt att berätta att vi åkt till London för att fira min syster, Kristinas 60 årsdag. Hon visste inte då vi kom till Kastrup att vi skulle till London. Med på resan är även hennes döttrar Frida och Emma.

Buckingham Palace

Vi gick sedan till Ibis hotell. Där ställde vi in våra väskor för rummen var inte klara-. Sedan begav vi oss ut på stan. Vi började med Buckingham Palace. Vi kom i slutet av vaktparaden.  Det var mycket polisbevakning i samband med vaktparaden.

Framsidan Buckingham Palace

Sedan gick vi på baksidan av Canada grinden.

Canadagrnden Buckham Palace

Shopping

De hade börjat med juldekorationer trots att det inte är första advent förrän på söndag.

Sedan blev det besök på bland annat Primark och Selfridges.

Gick sedan mot Hyde Park till Marble Arch som är Londons motsvarighet till Paris Triumfbåge.

Marble Arch

Vi gick sedan genom Harrods utan att shoppa något. Vi hade innan vi kom till Harrods gått förbi Harvey Nichols.

extriör Harrods

Harrods

Sedan begav vi oss till hotell Ibis Shoreditch vid Algate East tunnelbana. där fick jag och Kristina rum 852. Det var en dubbelsäng med ett stort dubbeltäcke. Frida ordnade så att vi fick vars ett täcke. Vi hade nog kunnat samsas om ett täcke.

Rum 852 hotell Ibis Shoreditch

Hotell Ibis Shoreditch

Sedan gick vi ut för att äta. Det var knökfullt på restaurangerna. det stod till och med folk utanför pubarna och drack öl. Till slut så hittade vi en som det inte var så mycket folk på. Då vi fick in menyn så förstod vi varför. Vi hade hamnat på en vegan restaurang. Efter lite diskussioner så beslutade i oss för att sitta kvar. Jag beställde in choritzo i ficka om man översatte det till svenska. Det var vegan choritzo korv i pirog. Det var gott men det var inte en så stor portion. Fick utav Kristinas veganrulle och Emmas pommes.   Så nu har man testat vegan mat också. Sedan gick vi hem och la oss för vi hade varit upp tidigt på morgonen.