Lego Store London 221126

Efter att ha ätit frukost på Preta A Manger åkte vi buss in till Sankt Pauls Katedralen.

Sankt Pauls katedralen exteriör

Sankt Pauls katedralen

Sedan åkte vi buss vidare till Trafalgar Square. Där står Lord Nelson staty. Vi besökte en julmarknad i området. Kristina köpte en Banksy till toaletten och Frida köpte en ring.

Lord Nelson Trafalgar Square

Paddington

Vi besökte en annan julmarknad där man kunde fotografera sig med Paddington. Michael Bond, som skapade Paddington, fick idén när han såg en övergiven nallebjörn på tågstationen Paddington i London år 1956

Paddington på julmarknad

Lego Store

Vi tillbringade sedan en längre tid på Lego Store. Där byggde vi bland annat tre gubbar till Kristinas barnbarn Melvin.  Jag har även gjort ett Youtubeklipp från besöket på Lego Store.

Legostore

Vi besökte även en butik som hade mycket Harry Potter prylar och så besökte vi China Town.

Kristina, Fria och Emma i China town

Vi åt på en italensk restaurang. Jag åt min favorit. Lasagne. Tycker det är jobbit att laga till Lasagne hemma. Sedan gick vi till Picadilly Circus.

Piccadilly Circus

Picadilly Circus

Kristina ville gå till 10 Downing Street som är premiärministerns residens. Tyvärr var det avstängt så vi kunde inte gå förbi.  Innan vi kom till 10 Downing Street passade vi på att besöka en traditionell pub som hade fint slipade speglar och fönster. Där åt vi vars en macka och testade öl.

Centrala London

Innan vi kom till 10 Downing  Street gick vi förbi minnesmärken över befälhavare och ett marint högkvarter.

Kristina och Frida gick en guidad tur på Westminster Abby. Jag och Emma tänkte ta en fika men alla öppna caféer var fullsatta så vi köpte fika i en pressbyråliknade butik. De hade inte mingelbord och det fanns inga parksoffor utomhus. Så det fick bli en ståfika. Vi hade perfekt vy mot Big Ben, Parlamentet och London Eye.

Westminster Abbey,

Big Ben

London Eye

Sedan gick vi över till andra sidan av Themsen. Där fanns en julmarknad. Det hade blivit för mörkt för att åka London Eye. Så vi åkte vi tillbaka till hotellet.

Sedan bokade vi bord på Yuu Kitchen. Där åt vi asiatisk tapas. Sedan åkte vi buss för att kolla på juldekorationer. Vi åkte lite för långt bort. Det var mycket trafik trots att det nästan var midnatt. Vilket gjorde att vi inte kom hem till hotellet förrän efter midnatt.