Mot Torrevieja 230523

Det var lite magert i kökskåpen när jag kom hit mitt i natten. Hittade en vinslatt som jag tömde innan jag lade mig. Flyget hade varit sent. Vi skulle ha lyft 19.55 från Kastrup men vi lyfte inte förrän 22.55. Det var lite rörigt de skickade oss till tre gater innan vi kom rätt. Pitoten och överig besättning såg till så vi var bara en halvtimma sena till Alilcantes flygplats. Hade inte bokat hyrbil denna gången. Hade turen att sitta med en yngre kille som skulle köra ner till Torrevieja. På det viset slapp jag taxi. Det är dyrt at parkera i parkeringshuset på flygplatsen. Killen som jag åkte med hade parketat på ett annat ställe. Han ringde till parkeringsfötetaget. De kom och hämtade oss på flygplatsen och körde oss till en annan parkering där min chaufför hade sin bil. Han var jätte snäll och släppte av mig utanför mitt radhus.

Min chaufför berättade att det skull bli storm och att undervisningen var inställd på en del skolor idag. Då jag sovit en stund hörde jag att det började regna och åska men det va inte värre än att jag kunde sova mig igenom ovädret.

Jag vaknade perfekt för att kila iväg till Consum som öppnar klockan nio. Handlade frukaost och ett par middagar. Åt frukosten inne för det var mulet.

När man förr kom in vägen por la costa såg det på många ställen ut så här

Jag hade hemifrån försökt ringa Vegafibra så att internettet skulle fungera då jag kom ner till Torrevieja. Då jag ringer dem från min mobil går en röst in och säger tryck 1 för spanska och 2 för engelska. Då jag trycker 2 kopplas samtalet ner. Det spelar ingen roll om man är i Spanien eller i Sverige så kopplas det ner så att man inte kommer vidare till telefonist. Gjorde en vägbeskrivning på Google maps. Det var 1,6 km dit så det var bara att promenerad dit. De fixade så att jag fick internet direkt. Normalt vill de ha två dagar på sig för att fixa internet. Det hade börjat bli lite varmt då jag gick tillbaka till mitt Casa.

Efter att ha hemmafikat gick jag och fixade kort till poolen. Då slipper Sara besvär med det när de kommer till sommaren. Barnbarnen älskar att bada i pool.

Gick bort till Mas Amigos som tidigare har haft som paroll ”träffpunkten för nordbor på Costa Blanca. Nu stod det en lapp på dörren att lokalen var till salu. Synd att det inte finns människor som orkar ta tag i Mas Amigos.

Gick hem för att Googla om någon sålde elscootrar. Hittade elcyklar men inga scootrar på nätet. Bestämde mig för att ta mig ut på Lara Car för att hyra bil. Googlade och det var 7,5 km dit. Lite lågt att gå.  Laddade ner appen Costa Azul på Google Play. Försökte att lösa biljett i appen men det gick inte. Gick upp till Busstationen i Torrevieja och löste biljett ut till Rocio del Mar. Det kostade 1,55 euro. Sedan gick jag upp till Lara Car, De hade inga hyrbilar lediga förrän i juni. Anledningen attt jag åkte till Lara Car var att de inte vill ha deposition och så ville jag se hur företaget såg ut. De verkade seriösa.

Så det var bara att gå tillbaka till bussen. Vilken tur att jag åkte buss. Hade redan fått skav utav sandalerna. Det är gamla sandaler som inte skavt tidigare. Under tiden jag väntade på bussen bäställde jag en hyrbil på Centaurocar till i morgon klockan 10.

Lagade till kycklingmedaljonger och till det åt jag pasta och stekt lök. Det smakade jätte bra.

Ägnade kvällen åt internet.