Mot Torrrevieja 220426

Det blev till att gå upp tidigt för jag skulla åka med fösta bussen till Örkelljunga. I Örkelljunga bytte jag till line 10 mot Helsingborg. Den linjen körs med dubbeldäckare. Det var inte så mycket folk så jag behövde inte sitta där uppe. Mycket folk var det däremot på Öresundståget till Kastrup. På Kastrup checkade jag in i automaten. Jag hade missat att man inte fick ha någon väska när man hade C biljett. PÅ Norwegain var de lite otydliga var man skulle gå för att betala extra för väskan. Det löste sig till sist. De gjorde att jag kunde komma snabbare genom säkerhetskontrollen.

Jag han med en fika  innnan jag gick till gate A18. Där mötte jag Anne. Anne är uppvuxen i det hus som Uffe äger. De hamnade på sätet framför mig.

Det tog lite  tid innan jag fick ut hyrbilen en Fiat Panda. De ville jag skulle ta en extra försäkring men det ville inte jag. Jag kommer att köra runt i en liten vit Fiat Panda

Min hyrbil Fial Panda

När jag satt på planet kom jag  på att nycklarna ligger kvar på skrivlbordet. Så det blev till att åka till en låssmed som hjälpte mig att komma in. 120 euro fattigare. Sedan åkte jag till Consum för att handla. Det är gångavstånd till två Consum men nu skulle jag ju handla upp för jag har ju inte varit här sedan i början på december.

Lagade till rostade potatis, lök , zucini och tomat i ugnen. Till det åt jag choritzo. Det smakade suberbt.

Under tiden jag lagade middagen åt jag chokladkex. Tappade några i golvet så jag tog med de kexen till fåglarna då jag gick en promenad vid sjösidan av restaurang 222. När Sara var liten såg detta hus anskrämligt ut. Det hade fått stormskador då havet hade rullat in.

hus med utsikt över stranden

Detta hus har verkligen fått en ansiktslyftning

När jag kom hem kollade jag på en del Youtubeklipp innan jag gick och la mig.